فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه
فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه

آرماتور بندی راه پله ها و سقف ها

آرماتوربندی سقف ها

در آرماتور بندی سقف های پروژه هزاره سوم نیز شاهد مواردی هستیم که به تدریج و با پیشرفت علوم فنی و مهندسی روز کامل و کامل تر گردید. همچنین در بحث اجرا و بمنظور تامین مقدمات ادامه مراحل اجرا ، در این بخش نیز همانند بقیه بخشها هماهنگی های لازم بصورت تمام وقت با مشاوران پروژه و بقیه قسمتهای اجرایی صورت می گرفت.
نمایی از شکل آرماتوربندی یکی از سقفهای بلوک A –ضلع شمالی : آرماتور بندی تکمیل شده، برشگیرها در محل نصب گردیده و جوشکاری آنها تکمیل شده است ، لقمه های بتنی در محلهای پیش بینی شده قرار گرفته است، بازشوهای موجود در سطح سقف با توجه به نقشه های ارائه شده اجرا گردیده و مسیر بتن ریزی مشخص شده و با توجه به آن لوله کشی پمپ بتن صورت گرفته است. در شکل یکی از کارگران مشغول کنترل دقیق فواصل بین آرماتورها است.

a.jpg

چگونگی قطع و خم آرماتور در محل برخورد با ستونهای فلزی

a-(1).jpg

محل داکتهای تاسیساتی که می بایست بتن ریزی نشود و تقویت محل قطع بتن در دو جبهه بصورت افقی و مایل

a-(3)(1).jpg

قالب بندی و آرماتوربندی راه پله ها

قالب بندی در راه پله به دو صورت قالب بندی کف پله وقالب بندی پیشانی پله صورت می گیرد.

برای قالب بندی کف پله ابتدا چهرتراش هارا را به صورت اصلی و فرعی در فواصل بین تیر های راه پله قرار داده سپس تخته سه لایی ها را در ابعاد مختلف بریده و بر روی چهارتراشها و تیرهای پله مستقر می کنند و در انتها برای جلوگیری از چسبیدن بتن به قالبها، سطح قالب هارا آغشته به گازوئیل می کنند

بعد از قالب بندی کف پله ها آرماتور های کف پله را با آرماتور های به قطر 10 میلیمتر اجرا می کنند.سپس با مشخص کردن خط پله توسط نقشه بردار آرماتور های دست انداز پله اجرا می شود در انتها هم تخته سه لاهی آغشته به گازوئیل به صورت عمودی در جلوی پله به عنوان قالب پیشانی پله قرار می گیرد.

1.jpg

قالب بندی کف پله ها

2.jpg

3.jpg

عملیات آرماتوربندی پله

4.jpg

5.jpg

بتن ریزی راه پله

بعد از فالب بندی و آرماتوربندی عملیات بتن روی پله انجام می شود. بتن پله به ضخامت 10 سانتی متر در تمام سطح پله اجرا می شود.

6.jpg

7.jpg

نظرات 1 + ارسال نظر
داود مقدم یکشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:37 ب.ظ

آقا ممنون ولی در مورد نحوه اتصال و قرار گرفتن میل گردها پایه ستونها که از پی بیرون میآید چیزی نگفت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد