فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه
فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه

آنی گیر بتن یا آنی گیر سیمان

Isonem M 36

آب بند کننده آنی گیر ، ملات آب بندی بتن با سرعت بالا جهت آب بندی نشت های شدید آب

Isonem M 36 یک محصول پایه سیمانی برای آب بندی سریع نقاط نشت آب می باشد. این ملات پس از اختلاط با آب تمیز و مناسب ، تبدیل به یک ملات آماده مصرف برای آب بندی نقاط فعال نشت آب در بتن و سنگ می گردد. اجرا و عمل آوری صحیح این محصول می تواند باعث حصول بتنی آب بند و مطمئن شود.

موارد مصرف و کاربرد :

Isonem M 36ملاتی مناسب برای آب بندی نقاط نشت فعال و تحت فشار از محل درزها ، ترک ها و نقاط سوراخ در بتن و سنگ ها که در آن آنها امکان اجرای پوشش های آب بند و چسبندگی بین پوشش ها و سطح کار نیست ، به حساب می آید .

آب بندی درزهای سازه ای و درزهای کف سازی پیش از اجرای انواع پوشش های تولیدی این شرکت در زیر زمین ها و مخازن آب و فاضلاب و سایر سازه های نگهدارنده آب .

برای آب بندی سریع در لوله های بتنی و اتصالات آب و فاضلاب

برای پر کردن درز بین لایه های مختلف بتن و آجر در تونل ها ، سیستم و منهولهای فاضلاب ، لوله های بتنی و معدن.

برای نصب سریع لوله ها ، انکربولت ها ، نرده ها ، تجهیزات بهداشتی و ... در بتن و آجر

ویژگیها و مزایا :

عملکرد و آماده سازی بسیار سریع برای آب بندی نشت ها فعال و شدید

برای آماده سازی صرفا نیاز به آب دارد

اطمینان از آب بندی دائمی در صورت ادامه و گسترش عملیات اجرایی با سایر پوشش ها

ویژگی های مشابه و سازگار با بتن

فاقد کلراید آزاد

باعث خوردگی آرماتورها نمی شود

مشخصات فنی :

دانستیه برای مخلوط تر : 2140 کیلو گرم بر مترمکعب

رنگ : خاکستری

سمیت : غیر سمی

حداکثر اندازه ذرات : 0.8 میلیمتر

مقاومت فشاری / نیوتن بر میلیمترمربع : سی دقیقه پس از اجرا 14 و بیست و چهار ساعت پس از اجرا 31 و هفت روز پس از اجرا 42 و بیست و هشت روز پس از اجرا 53

مقاومت خمشی / نیوتن بر میلیمترمربع : سی دقیقه پس از اجرا 2.7 و بیست و چهار ساعت پس از اجرا 6.1 و هفت روز پس از اجرا 6.3 و بیست و هشت روز پس از اجرا 7

بافت : پودر

مقاومت کششی / نیوتن بر میلیمترمربع : بیست و هشت روز پس از اجرا 3.3 ( در دمای 20 درجه سانتیگراد )

روش مصرف :

آماده سازی سطح : ترجیحا ابعاد ترک یا سوراخ باید حداقل دارای عرض و عمق20 میلیمتر باشد برای این منظور در صورت امکان ، در عمل نیاز به برش محیطی- طرفین محل به شکل هندسی مربع و برداشتن بتن می باشد. در ترکهای V شکل و لب پر باید دوری نمود. سپس سطح باید با استفاده فشار آب و یا سایر روش های مجاز به منظور حذف همه بتن های ضعیف و گرد و غبار پاکسازی شود. قبل از اعمال Isonem M 36 سطح زیر کار باید با آب تمیز به طور کامل مرطوب گردد.

روش اختلاط Isonem M 36 : اختلاط این محصول صرفا باید به صورت دستی انجام گردد.

جهت آب بندی یک محل نشت فعال و شدید : اختلاط با ید در یک ظرف پلاستیکی با گنجایش کافی (گنجایش 0.5 کیلوگرم ) از محصول Isonem M 36 ، با استفاده از روش دستی انجام گردد. مخلوط می بایست به سرعت و با قوام مناسب و سفت (یک بخش آب با چهار بخش پودر Isonem M 36- به صورت حجمی ) انجام گیرد. از اختلاط و مخلوط کردن بیش از اندازه باید پرهیز شود. مخلوط را در دستتان نگهدارید تا احساس گرمای کمی در دستتان ایجاد شود و فرآیند گیرش آغاز شود. سپس ملات Isonem M 36 با فشار و محکم بدون هر گونه حرکت دست و یا ماله در محل سوراخ قرار می دهیم. نباید دست خود را به سرعت از روی آن برداریم. در صورتیکه ابعاد سوراخ به حدی بود که امکان پرشدن آن با 0.5 کیلوگرم از ملات Isonem M 36 وجود نداشته باشد این امر در دو یا چند مرحله و از طرفین به سمت وسط سوراخ به روش ذکر شده انجام می گردد. پس از توقف نشت آب فعال می بایست سطح کار به نحوی که مشابه و یکنواخت با سطوح اطراف باشد پرداخت می گردد.

برای آب بندی ترک یا درزها در اتصال کف و دیوار ساختمان می بایست ترک به عرض و عمق 20 میلیمتر برش داده و برداشته شود. پس از تمیز کار درون ترک به نحوی که کلیه بتن های سست و گرد و غبار تخلیه گردد سپس محل درز با استفاده از ملات Isonem M 36 به شکلی که از درون درز برآمده باشد، پر می شود. برآمدگی ملات می بایست به نحوی باشد که در پای دیوار یک ماهیچه با زاویه 45 درجه و به ابعاد 35 تا 45 میلمتر ایجاد شود.

جهت آب بندی اتصال کف با یک دیوار بنایی در یک ساختمان جدید : یک قالب چوبی در در کل طول زیر زمین ، اتاق ها ی زیر زمین و چاله به فاصله 20 میلیمتر از دیوار و ارتفاع بیست میلیمتر نصب می شود.

درون شیار باید با استفاده از آب تمیز به نحو مناسب شسته شود. سپس باید محل با استفاده از ملات مخلوط شده Isonem M 36 با قوام سفت، با زور و فشار در محل قرار داده شود تا محل با تراکم مناسب ، کاملا پر شود.در صورتی که آب فعال در محل وجود ندارد ، ملات باید به مدت 15 دقیقه مرطوب نگه داشته شود.

برای ترمیم و آب بندی ترک در دیوارهای بنایی و سنگی : ابتدا باید ترک و یا درز معیوب به عرض و عمق 20میلیمتر برش داده و تخلیه شود. سپس ملات Isonem M 36 با فشار درون آن اعمال و به مدت 15 دقیقه مرطوب نگه داشته شود.

برای حفرات، نقاط طبله شده ، نقاط کرمو و متخلخل در دیواره های بتنی : همه بتن های ضعیف ، نخاله ها ، آرماتور و سیمهای فلزی باید به عمق 25 میلیمتر برداشته شود. سپس با استفاده از فشار ،ملات Isonem M 36 با قوام سفت درکلیه حفرات و سوراخ ها اعمال می گردد و سطح کار برای اعمال لایه های بعدی مضرس می شود. .

برای نصب انکربولت و وال پست در بتن و دیوارهای بنایی : در گام نخست با استفاده از دریل یک سوراخ با عمق مناسب برای گیرداری انکربولت یا وال پست ها و به قطر انکر مورد نظر به علاوه 20 میلیمتر، حفر گردد. سپس با فشار زیاد حفره را با ملات Isonem M 36 پر نموده و انکر را با فشار لازم در آن نصب می نماییم. وارد کردن ضربه علاوه بر قرار گیری بولت باعث تراکم بهره ملات می گردد. باید توجه داشت که ملات Isonem M 36 به مدت 15دقیقه مرطوب نگه داشته شود.

عمل آوری : سخت شدن نهایی ملات Isonem M 36 از 2 تا 4ساعت به طول می انجامد. پس از قراردهی ملات Isonem M 36 باید به مدت 15 دقیقه با استفاده از آب تمیز و مناسب مرطوب نگه داشته شود. از Isonem M 34 در سه لایه می توان به عنوان پوشش نهایی و پایدار استفاده نمود.

میزان مصرف : دو کیلوگرم برای پر کردن حفره ای به حجم یک لیتر

بسته بندی : این محصول در گالن های پلاستیکی به وزن 18 کیلوگرم تولید و ارائه می گردد.

زمان مصرف : 12 ماه پس از تولید و شرایط نگهداری برابر موارد مندرج در بخش انبارداری.

انبارداری: در محیط سرپوشیده و به دور از تابش آفتاب و دمای زیاد نگهداری شود. عدم توجه به روش انبارداری صحیح باعث آسیب رسیدن به محصول و یا ظرف آن می گردد .

نکات ایمنی : همانند تمامی محصولات شیمیایی دقت شود تا از تماس با چشمها ، دهان ، پوست و مواد غذایی پرهیز گردد ( این دستورالعمل در مورد بخار آن تا زمان خشک شدن نیز جاری می باشد ). در صورت تماس با پوست و چشمها بلافاصله آن را تمیز نماید . اگر به طور اتفاقی بلعیده شد . اقدامات پزشکی انجام شود . در ظرف ها را پس از استفاده ببندید و برای اطلاع از انبار داری ویژه یا انهدام باقیمانده مواد به برشور ایمنی محصول مراجعه نمایید.

تاییدیه کیفیت : تمام محصولاتی که توسط شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن عرضه می گردد مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند. ;کلیه موارد مربوط به شکت کلینک بتن ایران میباشد