پ) اجرای دال پله
برای اجرای دال پله مراحل زیر انجام می‌شود:
1. خم‌زدن ریشه
2. قالب‌بندی اولیه
3. آرماتوربندی
4. قالب‌بندی نهایی
5. بتن‌ریزی
اینک هر کدام از این راحل را توضیح می‌دهیم:
1) خم‌زدن ریشه
در این مرحله ریشه‌های تیر که داخل پاگرد قرار گرفته‌اند خم زده می‌شوند شیب خم‌زدن با شیب دال پله برابر است.
2) قالب‌بندی اولیه
برای آرماتوربندی دال پله لازم است آرماتوربند روی یک قالب قرار بگیرد و میلگردها را ببندد به همین دلیل ابتدا قالب‌بندی انجام می‌شود برای قالب‌بندی به این صورت عمل می‌کنند که ابتدا دو عدد پروفیل قوطی از زیر میلگردهای ریشه رد می‌کنند و آن‌ها را به میلگردهای ریشه با سیم می‌بندند زیرا این پروفیل‌ها را شمع می‌کوبند سپس تخته‌هایی را از روی پروفیل‌ها رد می‌کنند تا کف قالب تشکیل شود این تخته توسط چهارتراش از زیر به هم متصل می‌شوند و زیر آن‌ها شمع کوبیده می‌شود.
3) آرماتوربندی
میلگردهای طولی به ریشه‌های خم‌زده‌شده پیونده زده می‌شوند ابتدا میلگردهای طولی سفره پایین را گره می‌زنند سپس میلگردهای عمود بر میلگرد طولی را می‌بندند و توسط نخ فاصله آن‌ها را تا لبه میلگرد تنظیم می‌کنند سپس میلگرد سفره بالا و میلگردهای عمودی بسته می‌شوند سپس در کنار میلگرد صفحات فلزی کار گذاشته می‌شود.
4) قالب‌بندی نهایی
در این قالب‌بندی آویزها را نصب می‌کنند و آن‌ها را به چهارتراش زیر پروفیل میخ می‌کنند به این علت که پس از بتن‌ریزی آویز ساختار خود را حفظ کند و تحت بتن‌ریزی یا عوامل دیگر ساختار خود را حفظ کند سپس زیر میلگردها و کنار قالب سنگ گذاشته می‌شود تا بتن در این فضاها قرار گیرد.


5) بتن‌ریزی
چون حجم بتن‌ریزی کم است بتن به صورت دستی در محل ساخته می‌شود و از همان‌جا با بیل در داخل قالب ریخته می‌شود. بعد از ریختن مقداری زیادی بتن می‌توان بتن نرا ویبره کرد پس از تمام‌کردن ریختن بتن بر روی بتن ماله کشیده می‌شود برای ساختن پله موقت آجر کوبیده می‌شود.
نکته: اطراف آجر سیمان می‌ریزند تا آجر بخوبی به پله بچسبد.