فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه
فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه

دستورالعمل بازرسی جرثقیل

دستورالعمل بازرسی جرثقیل - 3

با درود

1- جک های تعادل کناری (Outriggers)


1- نشتی روغن هیدرولیک در شیلنگ ها و فیتینگ ها چک گردد.

2- دفرمگی ( ضربه ، له شدگی ، تغییر شکل ، ...) چک گردد.

3- جوشکاری ها برای ترک و شکست چک گردد.

4- بازی بیش از اندازه در تیر عرضی چک گردد.

5- تاب داشتن یا آسیب خوردگی را در تیر عرضی چک گردد.

6- ترک خوردگی یا شکستگی در مفصل اتصال جک تعادل عمودی با پد چک گردد.

 

در مورد این نوع جرثقیل ها باید جک های تعادل کناری چک گردد. زیرا یکی از حساس ترین قسمت های کاربردی برای این ماشین می باشد.

 

جوشکاری -  در هر ناحیه ای که جعبه تیر های عرضی به شاسی ماشین متصل است جوشکاری آن برای ترک چک گردد.

 

پدهای متعادل کننده  -  تاب خوردگی و آسیب دیدگی را چک کنید. این پدها باید صاف و بدون تغییر فرم باشند. همچنین مفصلی را که این پد به جک تعادل عمودی متصل است باید چک گردد.

 

سیستم هیدرولیک  تمام شیلنگ های ، لوله ها، فیتینگ ها و سیلندرهای هیدرولیکی را برای  نشتی و آسیب دیدگی چک گردد. اگر در بر روی جک تعادل عمودی روغن هیدرولیک بیش از اندازه بود می توان نتیجه گرفت که زمان زیادی است که این جک تعمیر یا سرویس نشده است.

 

تیر عرضی جک کنترلی – دندانه شدن ، ترک خوردگی یا تاب خوردگی را چک کنید. 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 22 اردیبهشت1390ساعت 8:45  توسط ریاحی  |  نظر بدهید

دستورالعمل بازرسی جرثقیل -1

چک لیستی که در زیر مشاهده می کنید آیتم های مهم و کلی مربوط به این نوع جرثقیل را شامل می شوند. اگر آیتم های خاصی ( Option ) را کارخانه سازنده بر روی ماشین نصب کرده باشد نیز باید مورد بازرسی قرار گیرد.

چک لیست بازرسی - 1

1- روغن موتور

2- ترمزها – ترمز پارکینگ

3- رادیاتور

4- تجهیزات ایمنی

5- چراغ های اخطار و راهنما

6- سیستم تعلیق

7- تایرها

8- رینگ چرخها

9- گیج ها – روغن و آب

10- بازرسی چشمی کل ماشین



دستورالعمل بازرسی جرثقیل -2

با سلام

چک لیست بازرسی شماره 2

11- آسیب دیدگی بدنه

12 - سطح روغن هیدرولیک

13- شیلنگ های هیدرولیک

14- نشتی های روغن هیدرولیک

15- سیلندرها و جکهای هیدرولیک

16- پیچ و مهره های اتصال

17- سیستم چرخشی

18- ترمز های گردش دور در جا (Swing)

19- اهرم های کنترل

20- سیستم الکتریکی و برقی

21- کابل سیمی

22- قلاب و مفصل گردان

23- قرقره وینچ

24- چرخ قرقره ها

25- جک های تعادل کناری

26- نمایش دهنده زاویه بوم (دکل)

27- سیستم A2B



دستورالعمل بازرسی جرثقیل

سلام دوستان

برای بازدید از یک جرثقیل و چک کردن آن چه مواردی را باید در نظر گرفت؟ یا اینکه اگر بخواهید جرثقیلی را بخرید به چه مواردی توجه می کنید؟ در اینجا دستورالعملی برای شما آماده کردم که در چند بخش در وبلاگ قرار خواهم داد. 



اپریشن بلدوزر - Bulldozer Operation -4

با درود خدمت دوستان

به حداقل رساندن ریزش خاک از تیغه

هنگام خاکبرداری و حمل مواد با تیغه در مسیر حرکت مقداری از این مواد از تیغه بیرون میریزد و راندمان کار را پایین می آورد. با به حداقل رساندن این ریزش میتوان بهره وری از کار را بالا برد. یکی از روش هایی که برای این منظور بکار میرود ، خاکبرداری شیاری است. این روش، روشی بسیار مناسب برای سایتهایی است که خاک یا مواد سایت تمایل زیادی برای بیرون ریختن از لبه های تیغه دارد.  این سایتهای کاری دارای خاک نرم و ریز هستند یا خاکبرداری در سراشیبی انجام می شود و یا حمل خاک در مسیر طولانی انجام می شود. 

موارد زیر را برای روش فوق رعایت کنید:

1- روش خاکبرداری به ترتیب 1 تا 3  است همانطور که شکل زیر آمده است.

2- عمق شیار نباید بیشتر از ارتفاع تیغ باشد.

3- فاصله بین دو شیار بصورت تخمینی نصف عرض تیغه باید باشد.


اپریشن بلدوزر - Bulldozer Operation -3

با درود

استفاده از شیب زمین

اگر وضعیت محل کار اجازه استفاده از شیب زمین را بدهد، با استفاده از شیب زمین در هنگام کار بمقدار قابل توجهی صرفه جویی در مصرف سوخت و بالابردن بهره وری خواهید داشت. در قیاس با سطح بدون شیب مقدار جابجایی و انتقال خاک بصورت قابل توجهی افزایش خواهد داشت. بعلاوه زمان کار هم کوتاه تر خواهد شد.

با مصرف سوخت یکسان برای یک ساعت کار، حجم خاک جابجا شده برای محلی با شیب 7 درجه در قیاس با یک محل بدون شیب 1.2 برابر می باشد. این درحالی است که قدرت موتور در هر دو حالت برابر است.



اپریشن بلدوزر - Bulldozer Operation -2

با درود

خاکبرداری را از انتهای محل کار شروع کنید

بهترین و موثرترین شیوه کار برای خاکبرداری از سطح زمین ( همسطح کردن )، کوتاه کردن مسیر کار است. 

همانطور که در شکل نشان داده شده است برای شروع کار به فاصله 3 تا 5 متری نقطه X یعنی نقطه A باید قرار گرفت و اولین تیغه را با ماشین انداخت. مرحله دوم قرار گرفتن مجدد باز به فاصله 3 تا 5 متری نقطه A یعنی نقطه B است و تکرار این کار برای مراحل بعدی است.

این روش باعث افزایش حداکثری نیروی کاری تیغه در ماشین شده ( چون از شیب رو به پایین محل استفاده میشود ) و بهروری را بالا می برد. این روش بنام روش انتها به ابتدا معروف است. در مقابل این روش، روش ابتدا به انتها است که مصرف سوخت بالاتر و نیروی کاری حداکثری تیغه پایین تر و در نتیجه بهروری کمتر ماشین را خواهیم داشت. در روش انتها به ابتدا 11% کاهش مصرف سوخت نسبت به روش دیگر خواهیم داشت.





اپریشن بلدوزر - Bulldozer Operation -1

با درود

جلوگیری از درجا کار کردن با دور بالا و خاموش کردن موتور بجای درجا کار کردن

بطور مثال وقتی ماشین در انتظار آمدن دامپ تراک است و ماشین درجا کار میکند با پایین آوردن دور درجای (Low Idling ) ماشین و اجتناب از کار کردن درجای ماشین با دور بالا (High Idling ) می توان مصرف سوخت را کنترل کرد و صرفه جویی در مصرف سوخت داشت.

- تغییر دور موتور از دور بالا به دور پایین در حال درجا کار کردن برای 30 دقیقه در یک روز کاری معادل 1710 لیتر در سال صرفه جویی در مصرف سوخت به همراه دارد.

- خاموش کردن موتور به جای درجا کار کردن با دور پایین برای 1 ساعت در یک روز کاری معادل 2430 لیتر در سال صرفه جویی در مصرف سوخت به همراه دارد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 2 دی1389ساعت 9:6  توسط ریاحی  |  نظر بدهید

اپریشن صحیح بلدوزر - Bulldozer Operation

با درود

تصمیم دارم سری مطالبی را در مورد اپریشن صحیح بلدوزر با هدف بهینه کردن مصرف سوخت را برای دوستان علاقه مند آماده کنم.

همانطور که می دانید اصلی ترین کار بلدوزر کندن و حمل خاک و مصالح می باشد. بهره وری و راندمان سوخت مستقیما به عوامل خاصی در این زمینه برمی گردد از جمله جغرافیای طبیعی محل، که شامل ارتفاع و شیب است و همچنین نوع ترکیب خاک. علاوه بر این، اگر ماشین همیشه با دور بالا و با تمام نیروی خودش کار کند مشکل است که در مورد کاهش مصرف سوخت در ماشین صحبت کنیم. روشهای مفید اپریشن کاری که در بالا بردن راندمان مصرف سوخت بوسیله بالا بردن بهره وری، و مدیریت مصرف سوخت هنگام درجا کارکردن ماشین مانند زمان انتظار برای آمدن دامپ تراک است در این متن آمده است. نوع ماشین مورد آزمایش در این بحث بلدوزر D155A-6  می باشد.

نکته دیگری که باید در مورد نتایج این بحث در نظر داشته باشید این است که نتایج ممکن است با توجه به محل کار واقعی ، شرایط ماشین و مهارت اپراتور تغییر کند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 22 آذر1389ساعت 10:37  توسط ریاحی  |  نظر بدهید

بیل هیبریدی چیست؟

با درود بر دوستان

لازم است در این مطلب در مورد ماشین هیبریدی توضیحاتی ارائه دهم. شرکت Kobelco چند سال قبل نمونه ای از بیل هیدرولیکی هیبریدی را ساخته بود. حال منظور از هیبریدی بودن ماشین چیست؟

یک بیل هیدرولیکی هیبریدی از نیروی الکتریکی که توسط یک ژنراتور با قدرت موتور تولید میشود استفاده میکند. این نیروی الکتریکی برای بکار انداختن دیگر موتورهای الکتریکی و پمپ هیدرولیکی استفاده میشود. همچنین نیروی الکتریکی توسط بوم (Boom)، بازو (Arm)و باکت برای حفاری و نیز برای حرکت چرخشی و جابجایی ماشین بکار گرفته میشود. وقتی بوم کاری انجام نمیدهد یا حرکت چرخشی (swing) انجام نمیگیرد انرژی بازیابی و ذخیره میشود. وقتی ماشین در حین کار انرژی بیش از انرژی تولید شده توسط موتور نیاز داشته باشد و وقتی بوم در حال بالا رفتن باشد بکاربردن انرژی الکتریکی اضافی ذخیره شده باعث افزایش راندمان انرژی و کاهش مصرف سوخت تا بیش از 40% می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
admin جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:18 ب.ظ http://www.irmehr.com

سلام و درود

بزرگترین مشگل وبلاگ نویسان ایرانی افزایش بازدید و آمار وبلاگشان میباشد.ما این مشگل را برای شما حل کرده ایم. دوست گرامی بعد از ثبت نام و ورود به کنترل پنل این سایت با کلیک بر روی لینک بازدید اتوماتیک شروع به جمع آوری امتیاز نمایید وهرچه قدر امتیاز بیشتر بازدید بیشتر به شما تعلق میگیرد .

درضمن از قسمت افزودن سایت جدید وبلاگ یا سایت خود را ثبت کنید تا شاهد افزایش بازدید کننده وبلاگ و سایت خود باشید.

همچنین برای دریافت آموزش تصویری سایت به این لینک مراجعه کنید. اگر فردی مبتدی هستی حتما حتما حتما این فایل را دانلود کن

www.irmehr.com/aksha/amozesh.zip

لینک ثبت نام:

www.irmehr.com/signup.php

ما هر روز یک مسابقه داریم که به نفر اول بیست هزار نفر دوم پانزده هزار و نفر سوم ده هزار بازدید رایگان هدیه داده میشود.

هرگونه سوال در مورد چگونگی کار با سایت را با آی دی یاهو shir_kolman در میان بگذارید.

موفق و پیروز باشد

مدیریت سایت آی آر مهر

www.irmehr.com

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد