فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه
فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه

وظایف مدیر پروژه عمرانی-ساختمانی

1) مطالعه دقیق پیمان منعقده فیمابین شرکت و کارفرما و آگاهی از تعهدات طرفین قرارداد و داشتن اطلاعات کافی و کلی از نقشه‌ها و مدارک منضم به پیمان و همچنین آشنایی کافی با فعالیت‌ها و عملیات موضوع پیمان و برنامه زمانبندی اجرای عملیات.
2) آگاهی کافی از قیمت‌های روز مصالح و دستمزدها و هزینه اجرای عملیات موضوع پیمان و آگاهی از فهارس بهاء منتشره از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و داشتن توانایی لازم به منظور آنالیز بهاء واحد کارهای مربوط به موضوع پیمان و داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه مدیریت کارگاهی و مدیریت پروژه‌های عمرانی و آگاهی لازم در مورد بخشنامه‌های مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مرتبط با کارهای حوزه مدیریت خود.
3) دارای توانمندی‌های مدیریتی لازم برای هدایت پروژه و کارگاه و برخورداری از متانت وشیوایی کلام در طرح مسائل پروژه و در دفاع از حقوق شرکت و تلاش در جهت حفظ منافع شرکت و توانمند برای کاهش زیان‌های احتمالی پروژه و شرکت.
4) آگاهی کافی از «آیین نامه معاملات» و ضوابط و مقررات شرکت و آشنائی با ضوابط و مقررات «مالی‌» و نحوه استفاده از صورت هزینه‌ها و سایر مدارک در چگونگی صدور سند حسابداری.
5) ارائه پیشنهاد چگونگی سازماندهی کارگاه و چارت سازمانی اداره کارگاه و پیشنهاد و معرفی رئیس کارگاه یا سرپرست کارگاه و یا درخواست عزل سرپرست کارگاه به همراه ارائه دلایل لازم و کافی و تلاش در زمینه ایجاد نظم و هماهنگی در پروژه و کارگاه به منظور تضمین صحت و سرعت عملیات اجرایی و فراهم نمودن قابلیت انجام بهینه وظایف محوله به کارگاه، تحت مدیریت خود.
6) نظارت کلی بر نحوه کار کارگاه و مشارکت در حل و فصل مسائل کلان کارگاه و راهنمایی و هدایت سرپرست کارگاه در چهارچوب وظایف محوله و به گونه‌ای که به وظایف و اختیارات سرپرست کارگاه لطمه‌ای وارد نشود و شأن سرپرست کارگاه نیز حفظ و رعایت شده باشد.
7) نظارت بر عملکرد رئیس یا سرپرست کارگاه و اعمال کنترل‌های لازم به منظور حصول اطمینان از انجام مطلوب و به موقع وظایف وی در کارگاه و ارائه گزارش به معاون فنی و اجرایی شرکت در مورد مشکلات و مسائل کارگاه و ارائه پیشنهاد و راه‌حل جهت حل و فصل مسایل کارگاهی.
8) ایجاد ارتباط فعال و مطلوب با کارفرما و مشاور (دستگاه نظارت) و نمایندگان آن‌ها در چهارچوب پیمان و منافع شرکت و دریافت نظرها و دیدگاه‌های ایشان در مورد کار و پروژه و انتقال نظر و دیدگاه‌ها به معاون اجرایی شرکت و همچنین تلاش در جهت تحقق نظرها و دیدگاه‌های مذکور در چهارچوب پیمان و منافع شرکت و ارائه راهکارهای مناسب به منظور حل و فصل‌ مسائل پروژه و تسریع در عملیات اجرایی و دفاع از حقوق و منافع شرکت در مقابل کارفرما و مشاور و نمایندگان آن‌ها.
9) نظارت مستمر بر انجام به موقع فعالیت‌های کارگاهی، به ویژه عملیات مستندسازی کار و پیگیری دریافت مصوبه صورتجلسات و تأییدات کارفرما و مشاور.
10) عملیات دریافت آمار و اطلاعات از نحوه انجام عملیات و ارائه گزارش‌های نوبه‌ای به شرکت (معاون اجرایی) به گونه‌ای که شرکت از روند کار، آمار و اطلاعات کافی داشته باشد.
11) نظارت بر تهیه و ارائه لیست بیمه کارگاه و همچنین نظارت بر چگونگی پرداخت کسور قانونی در کارگاه و پیگیری دریافت مفاصاحساب بیمه و در موارد خاص دریافت مفاصاحساب دارایی مربوط به پروژه و ارائه مفاصاحساب به شرکت.
12) دریافت دیدگاه‌ها و خط مشی تعیین شده از سوی شرکت برای پروژه و کارگاه و پیگیری تحقق این دیدگاه‌ها و خطی‌مشی‌ها و رعایت دقیق آن‌ها .
13) پیگیری تشکیل جلسات با کارفرما و مشاور به منظور دفاع از حقوق و منافع شرکت و پروژه و شرکت فعال در جلسات مذکور با هماهنگی و در معیت نماینده‌ای از شرکت و پیگیری لازم به منظور اجرای مفاد صورتجلسات مذکور و ارائه گزارش نتایج حاصل از پیگیری‌ها به شرکت (معاون اجرایی شرکت).
14) نظارت و کنترل هزینه‌های کارگاه و مقایسه با درآمدهای حاصل از کار کارگاه و برنامه‌ریزی و انجام اقدامات مقتضی به منظور ایجاد و حفظ منافع و سود شرکت از بابت اجرای پروژه.
15) تأیید صورت هزینه‌ها و اسناد و مدارک ارسالی از کارگاه و ارائه آن‌ها به شرکت.
16) تنظیم برنامه زمانبندی تهیه و تدارک مصالح و مایحتاج کارگاه با کمک و هماهنگی سرپرست کارگاه و یا تأیید برنامه تهیه شده مذکور در کارگاه و ارائه یک نسخه از اینگونه برنامه‌ها به شرکت و همچنین نظارت بر برنامه درآمد و هزینه کرد کارگاه و پیگیری تهیه به موقع صورتوضعیت‌های کارکرد و مشارکت در دفاع از صورتوضعیت‌ به همراه سرپرست کارگاه یا نماینده فنی کارگاه و پیگیری وصول مطالبات پروژه و شرکت از کارفرما.
17) ارائه به موقع گزارش مربوط به سود و زیان احتمالی پروژه و اعلام هشدارها و راهکارهای مناسب و به موقع به شرکت و کارگاه به منظور حفظ منافع شرکت و کارگاه.
18) انجام اقدامات و وظایف محوله از سوی معاون اجرایی شرکت و یا مدیرعامل شرکت.
نکته مهم: چنانچه در شرایط خاص، مدیر پروژه براساس دستور مستقیم مدیرعامل شرکت اقدامی بنماید، مدیر پروژه موظف است قبل از انجام وظیفه یا کار محوله ، معاون اجرایی را مطلع نماید، این امر به منظور حفظ هماهنگی مدیران شرکت ضروری خواهد بود.

نظرات 9 + ارسال نظر
سید رضا م سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 03:19 ب.ظ

خیلی عالی و مفید بود مرسی

موق باشید

کرمی شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:13 ب.ظ

چقدر جالب
اصلا در وظایفش ایمنی و بهداشت و محیط زیست نیست ؟

hs پنج‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 10:49 ق.ظ

hgvjkjnjjh

ستوده پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 01:40 ق.ظ

بسیار مفید واقع شد .ممنون

مهدی دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 09:46 ق.ظ

سلام
وقت بخیر
میتونم از مشاوره شما در پروژه ساختمانی خودم بمنظور کنترل و مدیریت پروژه استفاده کنم؟

ممنون میشم از راهنمایی شما استفاده کنم
٠٩١٢٣٤٨١٩٤٦

علیرضا جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:38 ب.ظ

با سلام لطفاً منبع وظائف مدیر پروژه را مشخص کنید.با تشکر

ملیحه یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 05:06 ب.ظ

سلام
من مهندسی مدیریت پروژه خوندم
ولی نمیدونم کجا دنبال کار بگردم
ممنون میشم کمکم کنید

رزومه ات را بفرست در صورتی تقدیر باشد خبرت میدهم

razavi rad دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 03:39 ب.ظ

جسارتن اگر نمونه ای از آبنمای خانگی آماده دارید به شماره 09139877896 با لست قیمت بفرستید.

آرمان چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 12:05 ق.ظ

تشکر از توضیحاتتون.
برای بنده تاکنون بهترین و کاملترین توضیحات بودن.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد