فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه
فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه

یونوپانل

یونو پانل سیستمی سازه ای مرکب از پانلهای پلی استایرن سه بعدی است که دو طرف آن با شبکه فولادی و پوسته بتن پوشانده شده است و میتوان از آن برای ساختارهایی که بار و فشار را تحمل میکنند در بسیاری از ساختمانها استفاده کرد .
سیستم یونو پانل یک ساختار ساختمانی باربر میباشد که استحکام سازه ای خود را تؤما از ترکیب فولاد و بتن بدست می آورد و بسان یک قطعه بتن آرمه عمل میکند و نقش لایه پلی استایرن داخلی ،به عنوان قالب و عایق حرارت وصوت میباشد . واز آن میتوان به عنوان دیوارهای بیرونی و پار تیشن در اسکلتهای قولادی و بتنی ، دیوارهای حائل ، استخرها ،موانع عبور صدا و ساختمانهای صنعتی و اداری استفاده کرد .پس از نصب یک لایه بتن مخصوص به قطر 50-35 میلیمتر بهرطرفین پانل پاشیده میشود ، که در نتیجه ساختار و ترکیب بتنی بسیار محکمی را تشکیل میدهد که روی این لایه بتنی متوان در پایان کار عملیات نازک کاری اجرا کرد.این پانلها موجب پایداری در برابر زلزله سهولت در اجرا ، مقاومت در برابر نفوذ حشرات و صرفه جویی درمصرف آهن ، بتن و انرزی میشوند . ضمنا غیر قابل اشتعال بودن ، عایق حرارتی ، برودتی و صوتی بودن و نیازنداشتن به ساخت تیرچه بتنی را میتوان از دیگر مزایای آنها نام برد.
ابتدا آرماتورهای انتظار مطابق پلان معماری ساختمان در کف بتنی که قبلا بر اساس پلان فونداسیون ایجاد شده کار گذاشته میشود و کار ایزولاسیون رطوبتی انجام میشود .


برش پانل طبق پلان معماری و جدول برش انجام میشود،پانلها به آسانی به اشکال مورد نیازبرش داده میشوند.

نصب پانلها از گوشه ساختمان شروع میشوند تا استحکام و سختی لازم را به ساختمان در حال احداث دهد پانلها با اتصالات شبکه ای ازدو طرف به هم بسته میشوند.

پانل ها درمحل قرارگیری خود، بسته به شرایط محل احداث ساختمان باچوب بست یا ابزار مشابه نگهداری میشوند.این چوب بست یا ابزار مشابه نگهداری میشوند . این جوب بستها در سمتی که عمیات بتن پاشی آخر اجرا میشود ، کار گذاشته میشود .

محل قرار گیری درها و پنجره ها طبق پلان معماری ساختمان ، قبل از بتن پاشی بریده میشود . سپس گوشه پنجره یا درتوسط اتصالات شبکه همانند شکل مقابل تقویت میشوند .

این پانلها را میتوان بااستفاده از اتصال بسیار ساده برای نیم طبقه ها یا سقف بکار برد . اجرای این نوع سقف در دیگر سیستمهای ساختمانی مانند آجری و اسکلت بسیار آسان میباشد .

قبل از بتن پاشی ، کلیه کارهای تاسیساتی از قبیل برقی و مکانیکی انجام میگیرد، سپس عملیات بتن پاشی انجام گرفته وسطح دیوارها تا ضخامت مورد نیاز پوشانده میشوند .


برای پرداخت نهایی سطوح بتن پاشی شده ، میتوان از مصالح مختلفی استفاده کرد ، مثلا برای سطوح داخلی انواع گچ ، کاغذ دیواری کاشی و غیره و برای سطوح خارجی انواع مختلف مصالح نماسازی و انواع رنگهای آکریلیکی .

باشگاه مهندسان ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد