ب) آرماتوربندی
برای آرماتوربندی تیر مراحل زیر انجام می‌شود.
1. بستن یک میلگرد در محلی بالاتر از گره ستون
2. انتقال میلگردها به محل تیر
3. انتقال میلگردهای کف تیر به بالا
4. انتقال میلگردهای بالای مقطع به روی میلگرد
5. جمع‌کردن میلگردها در ناحیه وسط
6. نشانه‌گذاری توسط گچ
7. واردکردن خاموت‌ها از محل جمع‌شده
8. بازکردن ناحیه جمع‌شده
9. انتقال خاموت‌ها به محل‌های نشانه‌گذاری‌شده با گچ
10. بستن خاموت‌ها
1) بستن یک میلگرد در محلی بالاتر از گره ستون
جهت جداسازی میلگردهای بالای مقطع تیر از میلگردهایی که پایین مقطع قرار دارند در ابتدا یک میلگرد در محلی که از سرستون ارتفاع داشته باشد وصل می‌کنیم این میلگرد باید در جهت عمود بر تیر وصل شود علت این که این میلگرد در ارتفاعی بالاتر از سر ستون وصل می‌شود این است که آرماتوربندی بتواند روی قالب کف تیر بایستد و خاموت‌ها را ببندد.
2) انتقال میلگردها به محل تیر
در محل کارگاه فضایی اختصاص به برش میلگردها دارد توضیح این که بعضی از میلگردهای تیر دارای قطر بسیار زیاد هستند و برش آن‌ها توسط هوا صورت می‌گیرد.
بعد از برش میلگردها توسط ریسمان و قلاب به محل تیر انتقال داده می‌شوند و در کنار تیر خوابانده می‌شوند.
3) انتقال میلگردهای کف تیر به بالا
ابتدا میلگردهایی که مربوط به قسمت پایین مقطع هستند به بالا انتقال داده می‌شوند این میلگردها از پایین میلگرد بسته‌شده رد داده می‌شوند و در کف تیر خوابانده می‌شوند.
4) انتقال میلگردهای بالای مقطع به روی میلگرد
در مرحله بعد میلگردهایی که مربوط به قسمت بالای مقطع هستند به بالا (در محل تیر) انتقال داده می‌شوند این میلگردها از بالای میلگرد بسته‌شده رد داده می‌شوند.



5) جمع‌کردن میلگردها در ناحیه وسط
میلگردهای پایین مقطع تا زیر میلگرد بسته‌شده بالا آورده می‌شوند این میلگردها و میلگردهای بالای مقطع در یک ناحیه که تقریباً در وسط قرار دارد با هم جمع می‌شوند و توسط سیم بسته می‌شوند علت این کار این است که خاموت‌ها بتوانند وارد تیر شوند.
6) نشانه‌گذاری توسط گچ
در این مرحله مناطقی که خاموت باید در آن مناطق به تیر بافته شود با گچ روی میلگرد مشخص می‌شوند.
7) واردکردن خاموت‌ها از محل جمع‌شده
خاموت‌هایی که ساخته شده‌اند و به محل خود در تیر انتقال داده شده‌اند از محل نازک‌شده وارد تیر می‌شوند برای این کار ناحیه‌ای از خاموت که در آن فاصله وجود دارد باز می‌شود و خاموت وارد تیر می‌شود.
8) بازکردن ناحیه جمع‌شده
بعد از واردکردن تمامی خاموت‌ها محل نازک‌شده باز می‌شود یعنی سیم آن بریده می‌شود و میلگردها از هم جدا می‌شوند و در قسمت‌های مختلف خاموت قرار می‌گیرند.
9) انتقال خاموت‌ها به محل‌های نشانه‌گذاری‌شده با گچ
در این مرحله هر یک از خاموت‌ها در محل نشانه‌گذاری‌شده با گچ قرار می‌گیرند.

10) بستن خاموت‌ها
در این مرحله هر یک از خاموت‌ها به میلگرد مربوط بسته می‌شود آرماتوربند روی قالب می‌ایستد یا می‌نشیند و این کار را انجام می‌دهد.
پ) قالب‌گذاری نهایی
در مورد تیرهایی که در کنار قرار گرفته‌اند و به فضای آزاد راه دارند مطرح می‌شود این قالب‌گذاری معمولاً بعد از گذاشتن تمامی قالب‌های سقف صورت می‌گیرد لذا در مبحث سقف توضیح داده می‌شود.