فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه
فتح الله شفیعی

فتح الله شفیعی

مهندسین عمران روستای بردکوه

مشخصات کلی انتخاب سنگ برای مصارف ساختمانی

خصوصی ترین فضا در هر خانه

اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه است و از این رو در طراحی دکوراسیون و رنگ آن باید سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را نیز در کنار اصول رنگ در دکوراسیون مد نظر داشت. اما گذشته از سلیقه و موارد استفاده یک اتاق خواب باید همواره فضای آرامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم می آورد.



هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ های درخشان پرهیز کنیم چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگ های آزار دهنده به نظر برسند. اما چنانچه رنگهای زنده را بیشتر می پسندید
سایه های مختلف رنگ آجری در کنار کرم های غنی و سیاه می تواند انتخابی مناسب باشد. اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندکی تجملی هستید استفاده از رنگ های بکار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین مکانی است.

رنگ های گرمی چون طلائی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های بکار رفته در طرح های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی با شکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند.
علاوه بر به کارگیری این رنگها در فضای اتاق استفاده از پارچه های زینتی شرقی، پارچه های سوزن دوزی و قلم کار غنا و جذابیت این دکوراسیون را دو چندان می نمایند
برای نیل به موفقیت در ترکیب سطوح طرح دار گوناگون در چنین دکوراسیونی چنانکه بیشتر نیز گفته شد لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند که در تصویر شماره یک رنگ ساده و روشن دیوارهای اتاق یان نقش را به خوبی ایفا می کنند.
همچنین آویز پارچه ای سقف علاوه بر ایجاد تعادل بیشتر در مقابل تخت فضایی رمانتیک و خاص به اتاق  می بخشد و تخت خواب راحتی بیش از پیش به کانون توجه در اتاق تبدیل می نماید.

در مقابل دکوراسیون های سنتی دکوراسیون های تک رنگ قرار گرفته اند که با بکارگیری تنالیته های مختلف یک رنگ فضایی آرام و یکنواخت را می آفرینند. اتاق خوابی مشتمل بر رنگ های روشن سفید و زرد را در نظر بگیرید که نمایی آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می دهند


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد